W związku z obowiązującym od dnia 25 maja 2018 r. Ogólnym Rozporządzeniem z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych (dalej jako „RODO”), informujemy odwiedzających naszą stronę internetową, jak również naszych interesantów o tym, jak przetwarzamy Państwa dane osobowe.
Informujemy, że administratorem przekazanych przez Państwa danych osobowych jest Zespół Opolskich Parków Krajobrazowych, Pokrzywna 11, 48-267 Jarnołtówek,
e-mail: kontakt@zopk.pl. Celem przetwarzania danych jest organizacja zajęć edukacyjnych, konkursów, imprez turystycznych i konferencji (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
a także rozpatrywanie pism, wniosków, skarg i reklamacji (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. c RODO); dochodzenie roszczeń związanych z zawartymi umowami (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), gdzie prawnie uzasadnionym celem jest prawo do dochodzenia roszczeń;
w celach statystycznych (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), gdzie prawnie uzasadnionym celem administratora jest posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez nas działań, co pozwala nam na usprawnienie prowadzonej przez nas działalności statutowej.
Jak zatem wskazano powyżej podstawą prawną przetwarzania Państwa danych będzie Państwa zgoda, lub przepis prawa, czy też umowa.
Państwa dane są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku umieszczenia danych na Facebook odbiorcami tych danych będą wszyscy, którzy korzystają z Facebook. Państwa dane będą przechowywane do czasu wycofania przez Państwa zgody, jeżeli podstawą przetwarzania jest zgoda. W takim przypadku macie Państwo prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie się ze zgody można złożyć w formie wysłania stosownego żądania na adres e-mail lub adres pocztowy administratora. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania Państwa danych przez administratora. W przypadku nie wycofania zgody oraz w przypadku przetwarzania Państwa danych na innej podstawie macie Państwo również prawo do: ochrony Waszych danych, informacji o zasadach ich przetwarzania, dostępu i uzyskania kopii danych, sprostowania, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia oraz powiadomienia każdego odbiorcy o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania, prawo kontaktu z Inspektorem ochrony danych (dziadkiewicz.kancelaria@poczta.onet.eu) oraz prawo do odszkodowania za szkodę majątkową lub niemajątkową w wyniku naruszenia przepisów RODO.
Odbiorcy danych:
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom, które przetwarzają Państwa dane we własnym lub w naszym imieniu, w tym m.in.:
– podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
– bankom;
– organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na nas obowiązków (Urząd Skarbowy, organy ścigania, ZUS itd.);
– podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne (firmom hostingowym, dostawcom usług IT);
– podmiotom świadczącym dla nas usługi z zakresu pomocy prawnej, księgowości, podatków, sprawozdawczości lub usługi doradcze.
KLAUZULA MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Klauzula informacyjna dla osób, których dane zbieramy za pośrednictwem mediów społecznościowych (facebook)
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Zespół Opolskich Parków Krajobrazowych, Pokrzywna 11, 48-267 Jarnołtówek, e-mail: kontakt@zopk.pl.
We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych na adres mailowy: e-mail: dziadkiewicz.kancelaria@poczta.onet.eu
Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest gromadzenie i przekazywanie portalowi społecznościowemu danych użytkowników tego portalu w celu tworzenia statystyk oglądalności strony Administratora na portalu społecznościowym. Dane te pozwolą nam ulepszać naszą stronę dla zwiększania jej popularności.
Państwa dane osobowe przetwarzamy na podstawie zgody wyrażonej przez kliknięcie przycisku „Lubię to” lub „Obserwuj” na stronie Administratora w portalu społecznościowym.
Państwa dane osobowe będą przechowywane do czasu określonego na stronach Facebooka: https://www.facebook.com/privacy/explanation w sekcji: Zachowywanie danych, dezaktywacja i usunięcie konta.
Odbiorcami Państwa danych osobowych są portale społecznościowe, na których mamy konta firmowe (Facebook) oraz podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa. Są nimi również podmioty, które świadczą nam usługi (np. usługi informatyczne).
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do Państw trzecich, takich jak Stany Zjednoczone oraz inne kraje, w których dostępny jest Facebook. Podmioty te zgodnie deklarują wykorzystanie typowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską i opieranie się na decyzjach Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów, do których dane mogą być przekazywane. Więcej informacji można uzyskać na stronach portali społecznościowych wymienionych w punkcie Okres przechowywania danych.
Macie Państwo prawo do: ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich, uzyskania ich kopii, sprostowania, prawo do usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
Ponadto, macie Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofać się ze zgody można poprzez cofnięcie polubienia lub obserwowania strony Administratora. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania przez nas tych danych.
KLAUZAULA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA
Klauzula informacyjna dla uczestnika spotkania edukacyjnego lub wycieczki
Podanie imienia, nazwiska i telefonu kontaktowego lub adresu e-mail podczas zapisu na wycieczkę jest traktowane jak świadome wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do organizacji wycieczki/ spotkania edukacyjnego oraz do kontaktu w celu ewentualnego jej odwołania lub zmiany terminu.
Zgodnie art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Zespół Opolskich Parków Krajobrazowych, Pokrzywna 11, 48-267 Jarnołtówek, e-mail: kontakt@zopk.pl.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – dziadkiewicz.kancelaria@poczta.onet.eu
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji wycieczki/spotkania edukacyjnego, w tym do celów kontaktu z uczestnikami.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą.
- Dane przetwarzane będą do czasu wycofania się ze zgody, jednak nie dłużej niż do czasu wycieczki/ spotkania edukacyjnego.
- Posiadają Państwo prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, żądania ich usunięcia, bycia zapomnianym oraz prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wycofanie się ze zgody należy złożyć w formie wniosku drogą pisemną. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości uczestniczenia w wycieczce/spotkaniu edukacyjnym.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do wzięcia udziału w wycieczce/spotkaniu edukacyjnym.